Extra dag in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Extra dag in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Extra dag in Vancouver

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

09 Juli 2018 | Canada, Vancouver

Na gistermiddag/avond al de nodige voorbereidingen getroffen te hebben waren we vanochtend weer vroeg op en gereed om de korte rit naar het inleverstation van Cruise Canada in het voorstadje Delta te volbrengen.

Aldaar aangekomen zonder problemen en vrij rap de beide campers ingeleverd en met de taxi naar het Sandman Hotel op West Georgia Street in "downtown" Vancouver gebracht. Onze kamers waren al reeds klaar zodat we de koffers e.d. direct daar naar toe konden brengen.

Daarna een paar snelle en "coole" fietsen gehuurd en de Seaside rondgang opgezocht die je vanuit de Harbour (haven) rond Stanley Park brengt en verder. Op Stanley Park omhoog gefietst naar Prospect Point met mooi uitzicht op de (overigens foeilelijke) Lions Gate Bridge en daarna via English Bay en Sunset Beach naar en over de Burrard St. Bridge. Bedoeling was om de BC University waar Iris een half jaar gestudeerd heeft op te gaan zoeken, maar bij nader inzien was dat toch een brug (of zeg maar een uur fietsen v.v.) te ver.

Ons terug geworsteld naar het Sandman hotel die, ondanks de toezegging van de fietsverhuurder, geen opslagruimte voor fietsen heeft. Aangezien we de fietsen t/m morgen gehuurd hebben mochten we de fietsen wel gewoon mee nemen naar de hotelkamer waar ze nu tegen het dressoir aan geparkeerd zijn.

We frissen ons een beetje op en gaan straks voor de laatste in Vancouver uit eten. Morgen nog een beetje rond fietsen/kijken en om 15.30 uur moeten we op Vancouver International Airport zijn om de vlucht naar München (en uiteindelijk Schiphol) te nemen.

Dit wordt dus voor jullie als trouwe lezers het laatste reisverslag. Namens ons allen willen wij jullie bedanken voor de aandacht en hopen wij dat jullie een beetje genoten van de verslagen en de foto's (alle andere foto's krijgen jullie denk tot vervelens toe nog wel te zien als we terug zijn).

Tot ziens in het (denk) nog steeds vlakke Nederland!

• 10 Juli 2018 - 05:38

Arina:

Zeker genoten van de reisverslagen en van de foto's. Schattig die helmpjes, ongetwijfeld verplicht anders deden jullie ze vast niet op haha. Sterkte met de terugreis! Spreek jullie misschien vanavond nog, tijdens het Skype momentje, als ik bij Marit & Fedor zit.