Vrije dag in Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Vrije dag in Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Vrije dag in Victoria

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

06 Juli 2018 | Canada, Victoria

Vandaag geen haast en ook geen noodzaak tot reizen, derhalve voor ons doen allen uitgeslapen (wel tot 7.15 uur!).

Na het ontbijt de bus naar het centrum van Victoria zelf genomen. Eerst naar het kantoor van de Whale Watching organisatie in de haven van Victoria gegaan om ons voor de excursie van morgenochtend 11.00 uur aan te melden, tevens geregeld dat we morgenochtend door hun gratis op het RV park waar wij verblijven opgehaald worden!

Daarna beetje lukraak door Victoria zelf gaan lopen en de bijzonderheden van deze stad bekeken. Gebouwen, parken, winkeltjes etc. etc. waarbij een bezoek aan Beacon Hill Park en het Mile 0 monument (het begin van de Trans Canadian Highway) alsmede Chinatown zeker niet onvermeld mogen blijven. Geen architectonische hoogstandjes in deze stad, maar het centrum is wel levendig en gezellig.

Uiteindelijk de dag afgesloten in de Irish Pub waar we met een pint of lager en fish & chips (voor Rene een pizza Margarita) de innerlijke mens versterkt hebben.

Morgen dus de jacht op walvissen (voor de foto's uiteraard), zijn heel benieuwd of we ze ook daadwerkelijk te zien krijgen.