Van Whistler naar Parksville op Vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Van Whistler naar Parksville op Vancouver Island - Reisverslag uit Parksville, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Van Whistler naar Parksville op Vancouver Island

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

03 Juli 2018 | Canada, Parksville

Vandaag is de dag dat wij het vasteland van Canada gaan verruilen voor Vancouver Island, maar eerst moeten we nog een stuk rijden naar de veerbout die vanuit Horseshoe Bay vlak bij Vancouver naar Nanaimo vertrekt.

De avond daarvoor komen we tot de conclusie dat het reisbureau de voucher/ticket voor de overtocht op een verkeerde datum heeft gezet (namelijk een dag later dan bedoeld), maar gegeven het feit dat het min of meer een vaste veerbootverbinding is moet dat niet zo'n probleem zijn.

We vertrekken wel op tijd uit Whistler want we kennen het vaarschema niet. Onderweg is niet bijster veel te zien of te doen wat we al niet gezien en/of gedaan hebben, dus besluiten we enkel te stoppen bij de Shannon Falls (335 meter hoog, de op 3 na hoogste waterval van Canada). Zoals bij alle makkelijk te bereiken en te benaderen toeristische attracties ook hier weer de onderhand bekende horde Aziaten die door bussen uitgespuugd worden. Snel dus een paar foto's en weer verder!

Voor het middaguur komen we bij de veerboot aan, bij inchecken blijkt dat onze voucher/ticket voor een gewone wagen is en niet voor een RV. Allemaal geen probleem gelukkig, we worden snel omgeboekt en na ongeveer 1,5 uur wachten mogen we de veerboot op.

De overtocht duurt ongeveer 1 uur en 40 minuten en geeft een mooi beeld op de kust van Canada alsmede de skyline van Vancouver. Na een rustige tocht de weg op Vancouver Island vervolgt (met uiteraard even een tussenstop om voedsel en vooral bier in te slaan!) naar de Rathtrevor Campground in Parksville. Mooie en vooral rustige campground, helaas zonder "full hook-up" en totaal geen wifi/internet mogelijkheden.

Dus maar met z'n vieren naar het strand (nu ja, geen zand maar vooral stenen) getogen om hier te genieten van het mooie weer en het opkomende water waar vele krabbetjes voor op de vlucht slaan. Na een tijdje (de chips en het bier waren op) terug naar de campers, eten en na het lezen van een goed boek weer onder de wol.

Het was weer een mooie dag met fraai weer!