Van Lillooet naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Van Lillooet naar Whistler - Reisverslag uit Whistler, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Van Lillooet naar Whistler

Door: Cor Noorloos

Blijf op de hoogte en volg Cor

02 Juli 2018 | Canada, Whistler

Hallo weer gewaardeerde dagboeklezers. Dank voor jullie reacties op de verslagen en de vele wensen die wij ondertussen ontvangen hebben.

Vandaag relatief korte tocht van Lillooet naar Whistler, maar wel een route die via steile wegen gaat. In onze reisdocumentatie staat dat we in Lillooet echt naar de Abundancy Bakery moeten gaan, dus besloten wij om hier vanochtend te gaan ontbijten. Helaas gesloten op maandag en tevens wist de dame van het toeristenbureau c.q. gelijktijdig het Lillooet Museum ons te vertellen dat de oorspronkelijke Abundancy 5 jaar geleden al gesloten is en dat de huidig resterende ook wel goed is, maar niet zo goed als de oude!

Ontbijt daarom maar genuttigd in het plaatselijke café en na het sanitair in dit etablissement volledig geruïneerd achter te hebben gelaten koers gezet naar Whistler.

Prachtige route bij mooi weer die je via een weg met stijging- en dalingspercentages van tussen de 9-15 % langs o.a. Seton Lake, Duffey Lake en Joffre Lakes brengt. Bij de laatste wilden we een wandeling gaan maken, maar om te beginnen konden we onze campers nauwelijks parkeren vanwege de drukte en daarnaast werd de locatie weer bezocht door de al eerder meerdere malen genoemde horden Aziaten. Snel foto genomen en snel verder.

In Whistler zelf aangekomen eerst het Toeristenbureau bezocht en daarna de Riverside campground opgezocht. Eenmaal geïnstalleerd hebben de dames weer een paar wasjes gedraaid en zijn we nadien naar Whistler zelf gelopen. Leuk en levendig dorp waar in 2010 de Olympische Winterspelen gehouden zijn, Whistler Village lijkt daarbij wel verdacht veel op Euro Disney!

In de camper van een eenvoudige, doch voedzame avondmaaltijd genoten, nog steeds bij goed weer. Morgen de rit en overtocht naar Vancouver Island!

• 03 Juli 2018 - 17:08

Andries En Yvonne:

Hallo daar ver weg....
    Van Geeske vanmorgen vroeg deze site gekregen.
    Nog niet alles gezien / gelezen , maar wel al een goede indruk.
    Naast de apps, die al veel moois hebben laten zien.
    Maar wat een geweldig avontuur daar zeg!!
    Bedankt! Groetjes uit Apeldoorn