Van Lake Louise naar Cline River (Nordegg) - Reisverslag uit Nordegg, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Van Lake Louise naar Cline River (Nordegg) - Reisverslag uit Nordegg, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Van Lake Louise naar Cline River (Nordegg)

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

26 Juni 2018 | Canada, Nordegg

Goedendag trouwe lezers van deze reisverslagen.

Wij hebben van diverse lezers reacties gekregen dat zij het zeer jammer voor ons vinden dat we zulk slecht weer hebben. Tijd om enige nuance hierop aan te brengen want eigenlijk mogen wij totaal niet mopperen/klagen over het weer. Jazeker, we hebben de nodige regen- en zelfs sneeuwbuien al mogen ervaren, maar merendeels tijdens verplaatsingen van A naar B of in de nacht! Tot op heden (toch al weer ruim 1 week in Canada zijnde) hebben we al onze plannen nog kunnen uitvoeren en alles wat we wilden zien ook daadwerkelijk gezien. Toegegeven, het is niet dagelijks zonneschijn maar wij zijn zeer content over het weer!

Na dus een ieder weer gerustgesteld te hebben over ons weer nu het verslag van dag 8 die in het teken stond van verplaatsing van Lake Louise naar Nordegg (of preciezer gezegd de David Thompson Campground in Cline River, werkelijk in "the middle of nowhere”). Het grootste deel van deze verplaatsing loopt via de wereldberoemde Highway 93 (de Icefields Parkway!) met werkelijk fantastische panorama’s op besneeuwde bergen, valleien en meren. Jammer dat het weer tijdens de verplaatsing niet meewerkte, we hebben zelfs sneeuwbuien onderweg gehad (en voor wie het niet gelooft, het staat op film!).

Hoogtepunten op deze route: Herbert Lake, uitkijkpunt bij Crowfoot Glacier (alhoewel geen hert, eland, bighorn schaap of berggeit gezien te hebben) en uiteraard Peyto Lake. Hier werden we weer geconfronteerd met hordes Aziaten die met een bus gedropt worden en op slippertjes naar het uitzichtpunt lopen om vervolgens zeer hinderlijk lange tijd in de weg te staan en alle ruimte op te eisen. Maar jullie kennen ons, wij hebben er een paar over de balustrade gegooid om zodoende onze plek vooraan te bemachtigen, gelukkig hebben we daardoor de (mooie) foto’s nog!

Daarna de afslag naar Highway 11 (de David Thompson Highway) genomen die via een mooie route naar de Kootenay Plains voert en de North Saskatschewan River volgt. Enige nadeel: het waait hier tyfus hard! Halverwege naar Nordegg kwamen we weliswaar een camping tegen, maar die kon het volgens het kilometeroverzicht in de reisgids nog niet zijn. Nog eens 50 kilometer verder in Nordegg zelf aangekomen overtuigde de plaatselijke pompbediende ons er van dat we toch echt op deze camping moesten zijn! Voor nop dus circa 100 kilometer te veel gereden, maar in dit fraaie landschap geen enkele reden tot klagen.

Na inchecken op de camping besloten onszelf weer te trakteren op uit eten, in het campingrestaurant genoten van Fish & Chips (Rene van kippenvleugeltjes in BBQ saus).