Extra dag in Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Extra dag in Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Extra dag in Lake Louise

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

26 Juni 2018 | Canada, Lake Louise

De nachtrust werd tweeledig verstoord: om de zoveel tijd dendert er een goederentrein net buiten de camping langs die allemaal luid de hoorn laten schallen en daarnaast zijn we twee keer gedurende de nacht gebeld vanuit Nederland (sollicitatiegesprekken!).

Toen we opstonden strakblauwe lucht (wel koud), toen we klaar waren met ontbijt volledige bewolking en lichte regen. Toch de gok maar genomen en omhoog gereden naar de parkeerplaats bij Hotel Chateau Lake Louise om de wandeltocht te gaan maken die we in gedachten hadden.

Eenmaal op de parkeerplaats komt de regen met bakken uit de hemel, derhalve besloten ons heil dan maar te zoeken in het “winkelcentrum” van Lake Louise voor koffie en een internet verbinding.

De koffie is nog niet op of de lucht klaart volledig, de zon begint te schijnen en de vooruitzichten zijn goed. Rap naar boven dus weer om de wandeling te beginnen.

Startpunt is Lake Louise zelf, prachtig meer met een turquoise kleur. Hordes toeristen die op slippertjes het pad om het meer heen bevolken, maar als je daarna het wandelpad omhoog naar het theehuis van Six Glacier Plain neemt dunt het direct uit. Een prachtige wandeling brengt ons naar het theehuis waarna we nog verder doorklauteren naar het uitzichtpunt van Six Glaciers Plain zelf. Na enige tijd genoten te hebben van de fraaie omgeving weer terug naar het theehuis waar we ons de luxe van een lekkere versnapering gepermitteerd hebben.

Na deze traktatie verder gewandeld naar Lake Agnes (althans dat was de bedoeling), maar uiteindelijk bij Mirror Lake uitgekomen. Ze liggen vlak bij elkaar, maar na de hele dag al zo’n 10 kilometer geklommen en geklauterd te hebben (met nog een afdaling van bijna 3 kilometer voor de boeg) vonden drie leden van het gezelschap het wel mooi genoeg geweest. Lake Agnes hebben we dus uiteindelijk niet gezien.

Na de afdaling ons weer naar het winkelcentrum bewogen voor de laatste check op whatsapp berichten en wat al niet meer zij op internet om vervolgens weer naar de camping te rijden en te genieten van een lekkere douche.

Het weer is nu (het is bijna 19.00 uur lokale tijd) nog steeds goed, maar de verwachtingen voor de komende week zijn na woensdag niet zo best. We gaan het wel zien en mee maken, morgen de trip naar Nordegg (richting Jasper) via de Icefield Parkway. Zijn zeer benieuwd wat we dan weer gaan zien!

• 26 Juni 2018 - 21:45

Arina:

Leuke verslagen allemaal! Maar hordes andere toeristen dus, dat is minder. En het weer werkt ook niet vreselijk mee als ik het zo lees, al lukt het gelukkig de wandelingen droog te houden? Leuk dat jullie Johnson Canyon ook hebben gelopen! De benen worden wel flink gestrekt zeg... jullie kuiten moeten aardig bol staan :-)
    Kijken weer uit naar jullie volgende update en zelf naar onze jaarlijkse uitspatting: weekje Texel!

• 27 Juni 2018 - 17:14

Bep:

Nou jullie lopen heel wat af, jammer dat weer het af en toe af laat weten.
    Hier is het mooi weer we zijn alleen bang dat het te vroeg is begonnen want zaterdag is de grote dag.
    Ik heb nog niet aan Wil gevraagd of ze nu alles kan volgen. Lisanne en Arina zijn een poos bezig geweest om het voor elkaar te krijgen. ze was heel blij dat Karin gebeld heeft.
    Vanmorgen is Coen koffie wezen drinken, hij weet nu met zijn tijd geen raad het gaat redelijk met hem.
    Vanavond gaan we naar Frank en Elly ben benieuwd en morgenochtend naar Bep en Ab alvast voor de verjaardag van Bep.
    Nog veel reis en wandel plezier. Groeten voor jullie 4ren.