Van Banff naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Van Banff naar Lake Louise - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Van Banff naar Lake Louise

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

25 Juni 2018 | Canada, Lake Louise

De inspanningen van gisteren a.g.v. de klim naar Sulphur Mountain hebben toch een grotere impact gehad dan verwacht, we werden namelijk allemaal pas om 07.00 uur wakker! Lekker ontbijtje in de camper en daarna inpakken voor de tocht naar Lake Louise.

Eerst natuurlijk (zuinige Hollanders als we zijn) de retourbon van de busrit van gisteravond inwisselen in Banff, maar na een aantal adressen waar dit mogelijk zou zijn onverrichter zake bezocht te hebben besloten de totaal 12 dollar maar te laten zitten en onze weg te vervolgen.

Eerste stop: Johnson Canyon aan de Bow Valley Parkway (van Banff naar Lake Louise). Na eerst nog wat gedoe omtrent het met de camper licht beschadigen van een geparkeerde auto door uw auteur tijdens het achteruitrijden (uiteraard keurig netjes gemeld bij Cruise Canada en naam en contactgegevens achtergelaten op beschadigde auto) via een smal voetpad van circa 2 km door de kloof eerst naar de Upper en daarna naar de Lower falls gelopen.

Gelukkig waren er (naast de ongeveer honderdduizend andere bezoekers op dat moment die merendeels hinderlijk in de weg lopen) niet zo veel bezoekers! Uiteindelijk mooie watervallen gezien en foto’s genomen. Na een bak koffie weer verder naar het volgende hoogtepunt (letterlijk en figuurlijk) op de route: het uitzichtpunt van Castle Mountains.

Het koste wat moeite om het beginpunt van deze “hike” te vinden, maar vol goede moed vertrokken we om de circa 3,5 km omhoog te volbrengen. Een pittige klim (ook voor onze maatstaven) bij gewoon zeer goed/zonnig en warm weer brengt je dan uiteindelijk naar het uitzichtpunt met werkelijk fenomenaal uitzicht over de vallei onder je en de ons omringende met sneeuw bedekte toppen van de Rocky Mountains. De foto’s/films zullen waarschijnlijk niet echt tonen wat we gezien hebben, maar staat in het geheugen geprint.

Na een tijdje genoten te hebben de afdaling weer ingezet en de campground in Lake Louise opgezocht. Gegeven het vele gezweet gedurende de klim in de middag (we hadden zeg maar een luchtje bij ons) en aangezien we morgen weer vroeg op pad willen gaan voor de volgende wandeltocht naar Lake Louise zelf alsmede het Six Glacier uitzichtpunt besloten om lekker te gaan douchen in de voorziening van de campingground aangezien we hier enkel electra hebben en geen wateraansluiting.

Afsluiter van de dag was een belletje van de eigenaar van de beschadigde auto die a) bedankte voor het achterlaten van mijn contactgegevens en b) aangaf dat de kras eigenlijk niets voorstelde en hij derhalve niet van plan was er werk van te gaan maken. Loopt dus ook weer met een sisser af!

Zoals gesteld: vandaag was het mooi en zonnig weer, hopelijk morgen weer!