Dagje extra in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu Dagje extra in Banff - Reisverslag uit Banff, Canada van Cor Noorloos - WaarBenJij.nu

Dagje extra in Banff

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor

24 Juni 2018 | Canada, Banff

Wederom vroeg op (het begint een gewoonte te worden), vandaag staat de beklimming naar de Sulphur Mountain op het programma met fraaie uitzichten op Banff zelf en de omringende bergen.

Bij het ontbijt regent het nog, maar breekt de bewolking al iets. We gaan er dus gewoon voor en rijden met 1 camper naar de kampeerplaats bij de gondel naar boven.

Aangezien deze maar liefst 68 dollar per persoon kost gaan wij als schrieperige Hollanders gewoon de uitdaging aan om in 5 km totaal 500 meter hoogteverschil te overbruggen (ja u leest het goed, gemiddeld 10 % stijging dus!).

Na een inspannende klim komen we dan boven aan met inderdaad (als de bewolking zo af en toe wijkt en de vele Aziatische bezoekers dat ook doen) fraaie vergezichten. Na het genot van koffie en de nodige foto’s genomen te hebben vertrekken we neer naar beneden alwaar een waarschuwing onder de ruitenwisser van onze camping zit omdat we de parkpassen niet zichtbaar achter de ramen hadden geplaatst.

Terug op de camping ons klaargemaakt voor uit eten in Banff zelf (schrik niet, gewoon een pizzaatje). Deze keer met het openbaar vervoer, vanaf de camping naar Banff zelf namelijk gratis (enkel voor de terugtocht moet je 2 dollar p.p. betalen). Uiteindelijk in Boston Pizza gegeten (onze ober was een kiwi uit Nieuw Zeeland die naar de naam Mathew luisterde) en daarna terug met de bus. Blijkt dat je gepast met muntgeld moet betalen, wij hebben natuurlijk alleen maar briefpapier op zak! Buschauffeur geeft ons een bewijs van betaling, de andere dag kunnen we deze in Banff weer inwisselen en krijgen we het teveel betaalde retour.

Moe, maar voldaan ook deze avond op tijd weer naar bed. Morgen de gigantische lange rit naar Lake Louise (bijna 60 kilometer) voor de boeg waarbij we onderweg een paar hoogtepunten gaan mee maken!